Proleće je stiglo, a sa njim i vreme da prilagodite svoju biografiju novim prilikama

Izbrišite ono što se ne primenjuje. Ova preporuka obrasca je takođe korisna kada pišete životopis. U njega nije neophodno uključiti sva svoja iskustva, već samo ona koja su relevantna za bilo koju poziciju. I takođe koristite prave ključne reči. Koji su oni? Saznaćete u samom oglasu.

Stoga je neophodno prvo dobro razumeti koga zapravo traže. Razmislite o tome da ne pišete svoju biografiju uopšteno već za određenu kompaniji, a svaka kompanija ima malo drugačije zahteve od ostalih.

Zato pažljivo pročitajte oglas. Označite najvažnije tačke i ključne fraze sa stanovišta kompanije. To mogu biti zahtevi za poznavanje određenih programa ili stranih jezika. Ovde može uključiti meke veštine, kao što je sposobnost improvizacije.

Govorite istim jezikom

Kada opisujete svoje znanje i veštine, koristite slične reči i fraze kao vaša ličnost u oglasu. Ukratko: prilagodite se jeziku kompanije.

HR mnogo bolje apsorbuje takavu biografiju. Dajete mu osećaj da čita profil nekoga sa kim je već našao zajednički jezik (a još ga nije video).

Isto važi i za nazive poslova. Dakle, ako imate predstavnika prodaje koji je naveden u vašem ugovoru o radu, a kompanija traži predstavnika prodaje, slobodno napišite u biografiju: predstavnik prodaje.

Glavna stvar napred

Jedno od osnovnih pravila je: radni staž se ispisuje hronološki. Lepo od najnovijeg do najstarijeg. Ali ponekad je dobra ideja prekršiti to pravilo.

Recimo da se prijavljujete za poziciju marketing menadžera. Ali poslednje dve godine predajete engleski i povremeno vodite turiste po gradu, uglavnom iz porodičnih razloga. Podelite podatke o praksi na dva dela: „Marketinško iskustvo“ i „Ostale prakse“.

Ovo će omogućiti stručnjaku za ljudske resurse da vidi šta vas najviše zanima- vaše marketinško iskustvo. Nemojte se oslanjati na dovoljno strpljenja da bi HR pročitali osnovne stvari. Gurnite ih napred.

Podmažite ostale. CV skenira oči i traži ključne reči. Na primer, poznavanje specifičnih programa ili iskustvo u upravljanju projektima. Njegov cilj je pronaći osobu koja ovo nudi. Ali ne moraju da znaju koje ste kurseve pohađali 2010. Zato ograničite svoju listu na one ključne koje se odnose na poziciju koja se oglašava.

Šta drugo da se radi

  • Prilagođavanje pozicije ne znači kreiranje 30 različitih „punih“ verzija. Umesto toga, držite svoju biografiju u obliku koji omogućava improvizaciju.
  • Stavite kratak odeljak-  O meni, na početak svoje biografije. U njemu opisujete ko ste, šta možete da radite i zašto želite da radite posao. Ovo će privući stručnjaka za ljudske resurse na dalje čitanje.
  • Istaknite najvažnije ključne reči u svom CV-u. Da li im je važno da pronađu nekoga sa naprednim poznavanjem Excel-a? Ne dozvoli im da te traže I slučajno uoče.

Nemojte se plašiti da počnete

Iskusni „kandidati“, odnosno ljudi koji često menjaju posao, ne plaše se da dočaraju svoju biografiju kako bi uvek, što više odgovarala zahtevima kompanije. Možda sve to shvataju kao igru. Pronalaženje novog posla je, naravno, veliki, relativno ozbiljan korak koji ne možete sami i u koji morate da uložite mnogo energije.

Međutim, može pomoći da se procedurama regrutovanja pristupi sa lakoćom, kao u komunikacijskoj igri koja ima svoja pravila i u kojoj se isplati koristiti komunikacijske strategije. Biografija je početak igre. Ako uspete, čeka vas sledeći korak na intervjuu. Međutim, potrebno je početi, napraviti prvi potez. Zato se ne plašite da uredite i prilagodite svoju biografiju i pošaljete je tamo gde biste želeli da radite.

 

 

 

 

 

 

 

  • Podelite ovu objavu

Ostavite komentar